خلیج فارس: تصادف زنجیرهای در محور سیراف به جم در روز چهارشنبه در جنوب استان بوشهر منجر به کشته ومجروح شدن ۱۲تن از هموطنان شد.
به گزارش خلیج فارس؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان بوشهر در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: محور سیراف به جم در دودهه گذشته بعلت ترافیک بالای این محور دچار نشست های متعدد درطول ۲۷ کیلومتر این جاده شده است.
عبدالکریم اخترشناس با بیان اینکه حجم خرابی این محور بسیار بالاست افزود: از ۳ ماه گذشته تاکنون رفع واصلاح این نشست ها آغاز شده و حدود ۴۰ درصد رشد فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه قطعه اول این محور که ۷ کیلومتر است تا دوسه ماه آینده به مرحله بهره برداری می رسد اضافه کرد: بازسازی ۲۰ کیلومتر باقی مانده این محور نیاز به اعتبارات بیشتری دارد.
مدیرکل راهداری استان با اشاره به اینکه ترافیک بسیار بالای این محور بعلت رفت و آمد به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی های مستقر در این منطقه است ادامه داد: برای بهره برداری کامل از این پروژه مهم در جنوب استان لازم است این صنایع اهتمام بیشتری نسبت به تامین بودجه برای بازسازی این محور داشته باشند .
اصلاح محور سیراف به جم نیازبه اعتبار ویژه دارد
فرماندار جم گفت: اصلاح و ترمیم جاده محور سیراف به جم نیازبه اعتبار ویژه ای برای بازسازی دارد.
سیدعلی هاشمی با اشاره به حادثه تصادف زنجیرهای درمحور سیراف به جم افزود: ترافیک بالای این محور وتردد روزانه بیش از ۲۰ هزار سرویس دراین محور باعث خسارات زیادی به این جاده شده است.
وی اضافه کرد: اعتبار فعلی جوابگوی نیاز این محور نیست و لازم است علاوه بر اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومانی که از محل مسئولیت اجتماعی اختصاص پیدا کرده دراین راستا چندبرابر شود و چند پیمانکار بصورت همزمان دراین محور فعالیت نمایند تا هرچه سریعتر شاهد ترمیم این مسیر باشیم.
وی علت این حادثه را یکطرفه شدن این محور و چند برابر شدن حجم بالای ترافیک عنوان نمود.
فرماندار جم گفت: بیشتر این محور در حوزه بندر کنگان دارد و مسئولان کنگان باید پاسخگوی این مهم باشند.
خبرنگار ایسنا طی چندتماس تلفنی با فرماندار کنگان ارتباط گرفت که متاسفانه وی پاسخگو نبود و بعداز پیام ها و تماس های متعدد گفت: چون شماره تلفن شما به عنوان خبرنگار در تلفن همراه من ذخیره نیست بنابراین از پاسخ به سوال شما معذور هستم.
در این زمینه
https://www.pgnews.ir/?p=202564
2 نظر
از صحبت ایشون مشخصه ک اصلأ اطلاعاتی در این مورد ندارد ، برادر جان تین محور الان یکساله ک در حال تعمیر لاک پشتی هست ، دو تا کارگر افغانی با فرغون دارن تعمیر مسکنند
اولین مدیری که باید مورد بازخواست قرار بگیره اخترشناس مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان است که با بی حالی و بی خیالی خودش در مرتبه نخست زیرمجموعه اش و به تبع آن پیمانکاران مرتبط با اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان را فشل و ناکارآمد کرده است! هنر ایشون طی چندسال اخیر فقط افزایش سرعت گیر ها در محورهای مواصلاتی استان بوده است!!!