خلیج فارس- عبدالحسین قاسمی: بوشهر درحالی جزو استان های فقیر از نظر احداث آزادراه می باشد که بیش از دو دهه است گوش مردم این استان به وعده های تکراری درباره احداث آزادراه بوشهر- شیراز آشناست.
به گزارش خلیج فارس؛ اصلی ترین کریدور مواصلاتی استان بوشهر به سمت فارس و مرکز کشور، جاده قدیمی «دالکی- کنارتخته» می باشد که سال هاست بهسازی و تعریض آن به صورت لاک پشتی پیش می رود و در زمان اوج ترددها، رانندگان با کلاف سردرگم ترافیک در این مسیر یک طرفه مواجه اند.
یکی از وعده های دولت سابق، اجرای پروژه آزادراه بوشهر- شیراز بود، طوری که رییس جمهور فقید در پاییز سال قبل و افتتاح آزادراه «شیراز- اصفهان» تاکید کرد که آزادراه باید تا بوشهر برسد.
مدتی بعد، مسئولان از امضای تفاهم نامه میان وزارت راه و شهرسازی، شستا و وزارت دفاع برای تامین مالی آزادراه بوشهر- شیراز خبر دادند، اما در یکسالگی این وعده ها، آزادراه کلید نخورد و پرونده اش به دولت چهاردهم منتقل شد.
پروژه های کشوری با پول بوشهر پیش می روند، اما خودش لنگ اعتبار است!
واقعیت این است میزان برخورداری استان ها از آزادراه و بزرگراه، یکی از ملاک های توسعه زیرساخت جاده ای می باشد، شاخص مهمی که بوشهر از این نظر جزو استان های کشور محسوب می شود، طوری که هیچ آزادراهی در این استان احداث نشده یا پروژه اش فعال نیست، ضمن اینکه فقط 20 درصد جاده های بوشهر بزرگراه می باشد.
قطعا یکی از پرونده های باز پیش روی استاندار آینده، پیگیری شروع آزادراه بوشهر- شیراز است.
بوشهری ها می پرسند چرا سایر پروژه های آزادراهی کشور با اعتباراتی که منبع تامین بخش زیادی از آن در همین استان بوشهر است، پیش می رود ، اما نوبت به بوشهر که می رسد، زیرساخت های این استان در ایستگاه بی پولی متوقف می ماند.
https://www.pgnews.ir/?p=182445
13 نظرات
وقتی نماینده ها در سطح بین المللی گپ ایزنن، وضعمون میشه این
البته پول چرک کف دسته که باید تو استانهای دیگه خرج بشه
با کیا اومدیم سیزده بدر
با این نمایندگان خوابی که ما داریم حالا حالاها گرفتار بدبختی محض در استان هستیم.
احسنت به استاندار توانمند و نمایندگان فوقالعاده توانمندتر.
حقمونه عزیز جان..برو شهر های دیگه رو ببین متوجه میشی ما در زباله دونی زندگی میکنیم
حکایت استانمون مثل کسی میمونه که ارث زیادی بهش رسیده و زن و بچش از گشنه ای و بیماری تو عذابن و او مجبور باشه پولاش ببره جای دیگه خیرات کنه
اولویت با خیابان های نانو است نه جاده های استان
استان بوشهر به نماینده نیاز دارد
مخصوصا دشتستان که کریدور اصلی استان به کشور هست و نماینده فعلی تمام درگیر حواشی و مصاحبه جهت معروفیت منفی خودش هست
دوست عزیز وقتی مردم به طایفه وقوم وقبیله رای میدن انتظار چی داری
وقتی نمایندگان استان هم و غمشان شده پیدا وپنهان بودن تار موی خانمها ویا رد صلاحیت وزرای اندیشمند وکار بلد شما از این دیگاه افراط گونه که تمام وقتشان درگیر حاشیه سازی هستند دیگر چه توقعی از اینهادر پیگیری کارهای زیر بنائی برای استان دارید
دو بانده شدن دالکی به کنارتخته باید سالها پیش انجام میشد حالا که شروع شده با این اعتبارات قطرهچکانی سالها طول خواهد کشید
بوشهر تو مراکز قدرت نفوذ و لابی گری نداره مسئولين بوشهری نمیتونن رضایت مدیران سطح بالای کشوری رو جلب کنن و جدی گرفته نمیشن
چون سطح آگاهی اونا از مسائل بالا نیست و قدرت تحلیل رويدادهای سیاسی روز کشور رو ندارن یه مسئله مهمی که باید قبول کنیم اینه که همدلی و صمیمیت بین مردم و مسئولان وجود نداره
شما میگید از نظر آزاد راه ، اگر لطف کنید بفرمایید در کدام زمینه بوشهر نسبت به بقیه کشور فقیر نیست ممنون میشم.
پروژه هاي كشوري با پول بوشهر پيش مي روند،اما خودش لنگ اعتبار است . به اين جمله بايد جايزه نوبل داد…..