مهدی جعفری زاده
هر طرح و برنامهای که بخواهد توسط دولت و سایر قوا اجرا شود، باید ابتدا «اعتبار و بودجه» آن و منابع ذیربط، مشخص و تضمین شود سپس به مردم اعلام شده و آنها را جهت استقبال از آن، تشویق و ترغیب کنند.
متاسفانه در برنامهریزی مسئولان، کاملاً برعکس عمل می کنند. ابتدا در جلسه یا جلساتی به صورت شفاهی تصمیم میگیرند که کاری را انجام دهند، سپس با شدت و حدّت به تبلیغ پیرامون آن میپردازند. بعد که به وفور تبلیغ کردند، تازه شروع به برنامهریزی کرده و بعضاً بدون توجه به میزان هزینه، اعتبار و بودجهای که لازم دارد، آن را تصویب و به اجرا میگذارند. سپس در مقام عمل با دهها مشکل و ایراد مواجه میشوند.
یکی از نمونه این کارها، برنامه افزایش جمعیت است که لازمه آن ازدواج و فرزندآوری می باشد.
متاسفانه هیچکدام از عناصر چهارگانه “هزینه، زمان، کمیت و کیفیت” در زمینه جوانی جمعیت مشخص نشد و فقط با یک تبلیغات انبوه انتظار داشتند جوانان به ازدواج و فرزندآوری روی بیاورند! که نشد و نمیشود.
موقعی که رئیس کل بانک مرکزی میگوید «برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به 800 هزار میلیارد تومان نیاز است در حالی که منابع پیش بینی شده فقط 200 هزار میلیارد تومان می باشد»، چه عاقبتی این طرح و طرحهای مشابه خواهند داشت؟!
https://www.pgnews.ir/?p=184188
1 دیدگاه
هر وقت پول پوشک و شیر خشک رو تقبل کردین بیاین جلو