خلیج فارس: از روز گذشته انتشار یک پوستر در صفحه اینستاگرامی ساسان حیدری یافته یا همان ساسی (ساسی مانکن) و نشان دادن تصویر ترانه علیدوستی و اعلام این که با او در یک فیلم به اسم «شیدا» همبازی شدهاند، جنجال زیادی به همراه داشت.
ساسی یا همان ساسی مانکن نوشت: «رونمایی از پوستر رسمی فیلم شیدا، که افتخار اینو داشتم تا در کنار بزرگانی همچون خانم علیدوستی، و بازیگران مطرح سینمای ترکیه، ایفای نقش کنم، به خودم که خیلی چسبید، امیدوارم شما هم از دیدنش لذت ببرید»
بعد از این پست بحث و گفتگوی زیادی در این رابطه شکل گرفت و طبق معمول این قضیه بهانهای شد تا هر کس از منظر خود به آن پرداخته و حدس و گمانهای زیادی در این باره مطرح شد.
زهرا مینویی، وکیل ترانه علیدوستی اظهار داشت: «این همکاری به هیچ عنوان صحت ندارد، اخبار منتشر شده فاقد اعتبار و کاملا جعلی است.»
با این وجود ساسی همچنان به این قضیه اصرار دارد و در یک ویدئو کوتاه دوباره گفت: «اصلا به این حاشیهها توجه نکنید، فیلمبرداری فیلم شیدا دو سال و نیم قبل انجام شده و در همین یکی دو روز آینده تیزر آن هم منتشر میشود و …»!
کسانی که ساسی مانکن را بشناسند می دانند که او هر سال یک آهنگ بیرون میدهد که با هر ترفندی سعی دارد تا این آهنگ اصطلاحا «هیت» شود از کلمه انگلیسی Hit گرفته شده است، یعنی در میان مخاطبان محبوب شده و بسیار زباد شنیده شود.
وقتی می گوییم یک موزیک هیت شده یعنی آن آهنگ میان مردم معروف شده و طرافداران زیادی به خود پیدا کرده است و هرجا می رویم درمورد این آهنگ حرف میزنند و آهنگ معروفی شده و اکثرا آن آهنگ را گوش می دهند و جز موزیک های مورد علاقه شان شده است.
شاید اگر بگوییم اکثر خوانندگان دوست دارند آهنگشان هیت شود اغراق نکردهایم چون یک نوع شناسنامه کاری برای آنها محسوب میشود، اما در این میان افرادی مانند ساسی هم هستند که جدای از ارزش موسیقایی اثر به ترفندهای دیگری دست میزنند، مثلا در سال 1399 موزیک ویدئو آهنگ “تهران، توکیو” او با حضور یک پورن استار مطرح نگلیسی پخش شد که باعث شد انتقاداتی زیادی به همراه داشته باشد اما همین اقدام باعث شد تعداد بسیار زیادی این موزیک ویدئو را ببینند.
یا در آهنگ جنتلمن با استفاده کردن از کلمات و عبارات نا متعارف و رکیک این آهنگ در میان قشر نوجوان و جوان بسیار شنیده شد.
یا در نمونهای دیگر او سال 99 ادعا کرد که به ایران بازگشته است و چند استوری در صفحه اینستاگرام خود از عکس بلیت، پاسپورت، کارت پرواز، فرودگاه امام و … منتشر کرد که بعدا معلوم شد عکس کارت پرواز ساسی از تصویر یک کارت پرواز دیگر در گوگل ساخته شده و ویدئوهای او هم صداگذاری است.
این اقدام جدید او و حرف و حدیث درباره فیلمی ادعایی به نام شیدا که در ترکیه ساخته شده است، احتمالا از همان ترفندهای او برای جلب توجه آهنگی جدید است که در آیندهای نزدیک منتشر خواهد شد و از این طریق کلید هیت شدن آنرا زده است.
در این پوستر منتشر شده هم به جای اسامی عوامل فیلم مانند تهیه کننده، فیلمبردار، طراح صحنه، صدابردار و … فقط اسم یک کمپانی آورده شده و از همین جا مشخص است که تمام داستان فیلم سینمایی و همباری شدن و … جعلی و بی اساس است.
حدس و گمان بر این است که احتمالا با هوش مصنوعی و ویدئو سازهایی چون دیپ فیک و … که چهره یک نفر را میتوانند کاملا بر بدن یک شخص دیگر قرار دهند از چهره ترانه علیدوستی در موزیک ویدئو ساسی مانکن استفاده کرده باشند و …
در جهان امروز و خصوصا برای افرادی مانند ساسی یک قانون همیشگی وجود دارد که “حتی بدنامی بهتر از گمنامی است” و هر یک سال یکبار سعی دارد که با هر تکنیکی – اخلاقی یا غیر اخلاقی – خودش را به صدر اخبار آورده و از این طریق آهنگش یا موزیک ویدئو یا همین برند اسم خود را برای مدتی بر سر زبانها بیندازد.
البته با توجه به شرایط خاص جامعه داخل ایران هم هربار به شکلی در این راه به آنچه میخواسته دست یافته است. متاسفانه!
دیده شدن و جلب توجه به هر قیمتی حتی تا این حد از بی اخلاقی که بخواهد از اعتبار بازیگری چون ترانه علیدوستی برای اهداف خود سؤاستفاده کند.
منبع: عصر ایران ؛ نهال موسوی
https://www.pgnews.ir/?p=33466