خلیج فارس: گزارشی از وضعیت ناوگان هواپیمایی کشور را در اینجا میخوانید:
به گزارش اعتماد، در بخش عرضه، کارشناسان میگویند به غیر از ۳ هواپیمای ایرباس برجامی، ۱۳ فروندایتیآر و چند فروند ایرباس ۳۴۰ ماهان، کل ناوگان کشور باید بازیافت شود.
«بازیافت» هواپیما بدین معنی است که بدنه هواپیما که از جنس آلومینیوم است به قطعات کوچک بریده شده و به کارخانههای مربوطه جهت ذوب و تبدیل به آلومینیوم نو شود. همچنین سایر قطعات اعم از سیمهای مسی، قطعات فولادی، پلاستیکها و… نیز تا جای ممکن بازسازی شوند.
کارشناسان حوزه هوانوردی میگویند حدود ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری در کشور ارزش عملیاتی دارند که ۱۳ فروند آن توربوپراپ با ظرفیت ۷۰ نفر هستند که به دلیل نبود قطعات زمینگیر شدهاند. میماند ۷، ۸ فروند هواپیما که باید پروازهای داخلی و خارجی را به صورت همزمان انجام دهند که البته آنها هم با کمبود قطعات مواجه هستند.
به عبارت دیگر، در حالی که کشورهای امارات، قطر و ترکیه در مجموع بالای هزار فروند هواپیمای سرحال دارند، تعداد هواپیماهای قابل اتکای ایران ۷ یا ۸ فروند است و باقی هواپیماهای کشور شدیدا فرسوده شدهاند.
https://www.pgnews.ir/?p=124693
1 نظر
ده ها سال تحریم ایران باعث عقب ماندگی وفریودگی شدید زیر ساخت های حیاتی ایران شده نه تنها در صنعت هوایی بلکه در صنعت ریلی،زمینی خودرو، بهداشت و درمان، آموزش و…. . از یکطرف سیاست خارجی بن بست دارد از طرف دیگر افراد با نفوذ بالا سالهاست که در راه باز شدن گره ها و حل مشکلات ایران با آمریکا سنگ اندازی میکنند، چرا که سودهای میلیارد دلاری دور زدن به اصطلاح تحریمهای ایران بالخص با اجناس درجه ۳ و۴ چینی بشدت بریشاد سودمند است.این شرکتها و افراد با نفوذ بشدت فضا را گل آلود میکنند تا مبادا روابط ایران با غرب به حالت عادی برگردد که مبادا سود میلیاردیشان آسیب ببیند و یا قطع شود ، برای همین است که قیمت برخی اقلام از قیمت جهانی هم بالاتر است، مثل خودرو. به فاجعه نزدیک هستیم مسولان، بیدار شوید.
آقایان مدعی بودند که تحریم برای کشور ایران نعمت است،
مردم باید تصمیم جدی بگیرند با ایرلاین های داخلی مسافرت نکنند زیرا با فرسودگی هواپیماها و از رده خارج بودن آنها ،هیچ تضمینی برای سالم رسیدن هواپیما به مقصد وجود ندارد.