خلیج فارس: معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: صدای بوق قطار تا چهار سال آینده در استان بوشهر طنینانداز میشود.
به گزارش خلیج فارس به نقل از مهر، عباس خطیبی عصر چهارشنبه در جمع مردم و مسؤولان استان بوشهر با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان اظهار کرد: در دولت سیزدهم تکمیل پروژه راه آهن بوشهر – شیراز پس از ۱۴ سال توقف مجدداً آغاز شد.
وی افزود: تا قبل از دولت سیزدهم بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح تزریق شد اما پیشرفت خاصی حاصل نشد ولی در دولت سیزدهم پیگیری بسیاری صورت گرفت و پس از دور اول سفر رئیس جمهور شهید به استان بوشهر قرار شد از طریق تهاتر نفتی تأمین اعتبار صورت بگیرد که برای این طرح ۱.۲ میلیارد یورو مصوب شد.
معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: برای پیشرفت چهار طرح ریلی مجوزی از رهبر معظم انقلاب صادر شد که اعتبار آن معادل ۱۰.۸ میلیارد یورو بود و اتفاق بزرگی در این عرصه محسوب میشود.
وی با بیان اینکه این مسیر ۴۵۰ کیلومتر خط ریلی شیراز به بوشهر دارای ۱۷ قطعه است خاطرنشان کرد: طراحی، تدوین نقشه، انتخاب پیمانکار، در در دستور کار قرار گرفت و همه این بخشها فعال شد.
خطیبی عنوان کرد: طرح راه آهن شیراز به بوشهر فقط در ۲ ماه گذشته ۲ درصد پیشرفت داشته که نشان از شرایط خوب در احداث آن است این مسیر ریلی در ادامه کریدور شمال به جنوب است که در کنار اتصال به بوشهر موضوع اتصال آن به عسلویه نیز مطرح است.
معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بوشهریها نوید داد: که در مدت زمان ۴ سال سوت قطار در استان بوشهر به صدا در خواهد آمد.
وی اضافه کرد: به عنوان کسی که از نزدیک شاهد فعالیتهای شهدای خدمت بودم اساساً در احداث طرحهای بزرگ کشور مانند راه آهن و آزادراه مهمترین موضوع تأمین اعتبار آن است.
https://www.pgnews.ir/?p=151786
8 نظر
صدا بدون تصویر فویده نداره
والا ما صداش هم شنیدیم ولی باور نکردیم حالا 4 سال دیگه کجا پیداش کنیم
اگر قرار باشه این دولت باشه هیچ کاری نمی کنند مگر اینکه پزشکیان بیاد
استاندار فعلی استان که نتونست جلوی یک مدیرعامل پتروشیمی وایسه
هر وقت فرودگاه گناوه راه افتاد صدای قطار هم تو روشهر مباد
درسته، این کلک مخصوصا دولتهای اصولگرا اصولاً قدبمیه که آخر دولتشون قولهای دروغ میدن که مثلاً دست دولت بعد رو تو پوست گردو بزارن، دقیقا همین صحبت در آخر دولت احمدینژاد انجام شد ولی الان حدود ۲۰ سال گذشته. پس گول نخورید مردم هرچند مردم خودشون با پوست و استخوان این موارد رو لمس کردند.
منظور آقای خطیبی در واقع 40 سال دیگه است صفرش جا مونده
یه پل تو باغ زهرا 4 سال زمان برد…
ماهی یک درصد اونهم در شرایط خوب که ایشون فرمایش میکنن، پیشرفت خوبی نیست
کل مسیر راه آهن جنوب به شمال در سال ۱۳۱۰ قبل از جنگ جهانی دوم با بیل و کلنگ و وسایل و تجهیزات آن زمان در ۵سال احداث شد.شاید مشکل از بیل و کلنگه