خلیج فارس:در آمریکا، اما بنابر آخرین گزارشهای منتشر شده، پیکاپ برقی فورد این جایگاه را در اختیار دارد.
به گزارش «خلیج فارس» به نقل از خبرآنلاین، این نسخه حامل پسوند Lightning (به معنای رعد و برق) بوده و از یک پیشرانه دو موتوره بهره میبرد. این پیشرانه در تریمهای پایین رده ۴۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، در تریمهای بالارده هم با آنکه گشتاور ثابت مانده، اما قدرت خروجی به ۵۳۶ اسب بخار افزایش یافته است.
پیکاپ برقی فورد بسیار خوش قیمت بوده و برای مدل پایه XL رقمی برابر با ۳۹،۹۷۴ دلار تعیین شده است. البته این رقم بدون احتساب مشوق ۷۵۰۰ دلاری مربوط به مدلهای الکتریکی است و در صورت کسر آن قیمت نهایی مدل پایه به ۳۲،۵۰۰ دلار کاهش مییابد. تریم میانی XLT هم ۵۲،۹۷۴ دلار قیمت دارد و برای بالاترین و کاملترین تریم نیز باید حدود ۹۰ هزار دلار کنار گذاشت؛ هر دوی این ارقام بدون احتساب مشوقهای فدرال هستند و مشتریان با پرداخت مبالغی کمتر مالک مدلهای مذکور خواهند شد.
علاقهمندان میتوانند با پرداخت ۱۰۰ دلار از طریق وبسایت فورد نسبت به پیش خرید F-۱۵۰ Lightning اقدام کنند قویترین نسخه فورد F-۱۵۰ Lightning صفر تا ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) را در زمان تقریبی ۴،۵ ثانیه محقق نموده و میتواند به نهایت سرعت ۱۰۵ مایل (۱۶۸ کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند. در رابطه با باتری به کار رفته در F-۱۵۰ حرفی به میان نیامده، اما فورد میگوید تریمهای مجهز به پیشرانه ۴۲۶ اسب بخاری تا ۲۳۰ مایل (۳۷۰ کیلومتر) و تریمهای مجهز به پیشرانه ۵۳۶ اسب بخاری تا ۳۰۰ مایل (۴۸۰ کیلومتر) نیازی به شارژ مجدد نخواهند داشت. این ارقام بر اساس استاندارد EPA هستند و احتمال تحقق آنها در دنیای واقعی زیاد است.
شارژر به کار رفته در مدل استاندارد F-۱۵۰ Lightning از نوع ۱۱،۳ کیلووات ساعتی است، اما در تریمهای مجهز به باتری قوی تر، نرخ شارژ در حالت استاندارد به ۱۹.۲ کیلووات میرسد. پیکاپ الکتریکی فورد از فناوری شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی نیز پشتیبانی میکند و در صورت اتصال به چنین پورتی در عرض ۴۱ دقیقه شارژ باتری آن از ۱۵ به ۸۰ درصد خواهد رسید. پر شدن باتری این پیکاپ از طریق سوکتهای خانگی نیز به ترتیب ۸ و ۱۰ ساعت طول میکشد.
نکته جالب توجه اینکه پیکاپ برقی فورد به یک نرم افزار پیشرفته با نام Intelligent Range تجهیز شده؛ همانطور که قابل حدس است این نرم افزار با کمک گرفتن از سنسورهای ویژه، پارامترهایی مثل وزن محموله و تریلر متصل را تخمین زده و میزان مسافت قابل پیمایش با شارژ موجود را به راننده اطلاع میدهد.
Lightning اولین پیکاپ سری F است که از سیستم تعلیق مستقل در محور عقب بهره میبرد. این امر باعث میشود وزن جرم فنربندی نشده به میزان قابل توجهی کاهش یافته و هندلینگ و راحتی سواری نیز بهبود پیدا کند. این پیکاپ برقی در قویترین نسخه توانایی حمل حدود ۹۰۰ کیلوگرم بار و ۴،۵ تن تریلر را دارد.
فورد F-۱۵۰ Lightning به واسطه سیستم نیروی پشتیبان هوشمند (Intelligent Backup Power) به عنوان یک پاور بانک بزرگ قابل استفاده است. کمپانی آمریکایی ادعا میکند این پیکاپ میتواند تا سه روز انرژی مورد نیاز یک خانه را تامین کند. برای استفاده راحت از انرژی ذخیره شده در باتری F-۱۵۰ Lightning، یازده سوکت مختلف در کابین، کف قسمت بار و صندوق جلوی آن تعبیه شده است. این سوکتها برای اتصال لوازم دیجیتال و ابزارهایی، چون تلویزیون، اسپیکر، دوچرخههای الکتریکی، اره برقی و دژبر کارایی دارند.
فورد میگوید به منظور سازگاری با شرایط و سناریوهای رانندگی گوناگون – از جمله رانندگی در مسیرهای آفرود یا کشیدن تریلرهای سنگین – پکهای باتری F-۱۵۰ Lightning به طور اختصاصی طراحی شده و سیستم خنک کاری آنها در نوع خود منحصر بفرد است. این کمپانی تاکید کرده باتریهای به کار رفته دوام بسیار بالایی دارند و تا پایان عمر خودرو میتوانند به انجام وظیفه بپردازند.
همانگونه که در تصاویر ضمیمه شده قابل مشاهده است، F-۱۵۰ Lightning از نظر ظاهری تفاوت زیادی با F-۱۵۰ معمولی ندارد و تنها در جزئیاتی مثل چراغ ها، جلوپنجره و تا حدودی سپرها این دو با هم متفاوت هستند. بد نیست اشاره کنیم در مدل برقی چراغهای LED از نوع سرتاسری بوده و جلوپنجره هم در واقع یک پنل تزئینی است. این المانها بسته به تریم خودرو، فرقهایی جزئی با هم دارند.
مدیر بازریابی Lightning یعنی آقای Jasen Turnbull در رابطه با سبک طراحی این پیکاپ الکتریکی گفته مشتریان فورد خواهان مدلی مدرن و پیشرفته هستند و دوست ندارند که مدل نهایی مثل نگه دارنده در یا سفینه فضایی باشد! مسلما این بخش از صحبتهای آقای Turnbull خطاب به تسلا و پیکاپ سایبرتراک است! وی افزوده فورد تمام تلاش خود را کرده تا F-۱۵۰ Lightning دی انای یک پیکاپ واقعی را در خود داشته باشد.
شاید بدانید در خودروهای برقی فضای زیر کاپوت جلو خالی باقی مانده و میتوان از آن برای حمل لوازم مختلف استفاده کرد. در پیکاپ فورد F-۱۵۰ Lightning مهندسان از این فضا به بهترین شکل ممکن بهره برداری نموده و بزرگترین صندوق جلوی (Frunk) موجود در بازار را خلق کرده اند.
این صندوق حجمی نزدیک به ۴۰۰ لیتر داشته و امکان قرار دادن اجسامی با وزن حداکثر ۱۸۰ کیلوگرم داخل آن وجود دارد. ناگفته نماند درب این صندوق برقی است و فضای داخلی آن کاملا هوشمندانه طراحی شده؛ همچنین همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این صندوق به دو پورت USB تجهیز شده و با توجه به دریچه تخلیه، در صورت نیاز مالک میتواند آن را بطور کامل شستشو دهد.
پیکاپ سبز فورد به نسخه SYNC ۴ A از سیستم اینفوتینمنت اختصاصی کمپانی مجهز است. این سیستم که از آپدیتهای نرم افزاری از راه دور و فرمانهای صوتی پشتیبانی میکند، به وسیله یک نمایشگر عمودی ۱۵،۵ اینچی لمسی مدیریت میشود. مسیریابی متصل به فضای ابری و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتوی بی سیم از دیگر ویژگیهای سیستم اینفوتینمنت SYNC ۴ A هستند.
مثل ماستنگ Mach-E یک دکمه فیزیکی بزرگ برای کنترل نمایشگر تدارک دیده شده است ذکر این نکته ضروری است F-۱۵۰ Lightning با آپشن BlueCruise قابل انتخاب خواهد بود. این آپشن امکان رانندگی خودکار سطح ۲ و بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از ۱۰۰ هزار مایل (۱۶۰ هزار کیلومتر) از اتوبانهای آمریکا و کانادا فراهم میکند. اگر همه چیز طبق برنامه ریزیها پیش برود، فورد F-۱۵۰ Lightning از بهار آینده وارد بازار خواهد شد. این پیکاپ الکتریکی در چهار تریم مختلف به فروش خواهد رسید. در حال حاضر علاقه مندان میتوانند با پرداخت مبلغ ۱۰۰ دلار و از طریق سایت رسمی کمپانی نسبت به سفارش این پیکاپ اقدام کنند.
https://www.pgnews.ir/?p=47098
1 نظر
ما ایرانیان فقط خبر می خوانیم و حسرت ، دنیا به چه سمتی می رود و ما به چه سمتی.