خلیج فارس: پس از ماهها گمانهزنی و شایعات، مزدا بالاخره در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی ۲۰۲۵، از لوگوی جدید خود پردهبرداری کرد. تغییرات شاید در نگاه اول جزئی به نظر برسند، اما پشت این بازطراحی ساده، فلسفهای تازه از هویت بصری مزدا نهفته است؛ تلفیقی از مینیمالیسم مدرن و اصالت ژاپنی.
مزدا هیچگاه اهل تغییرات ناگهانی و افراطی نبوده است. همانطور که در طراحی خودروهایش ظرافت را بر همه چیز ترجیح میدهد، در هویت بصری خود نیز به دنبال تکامل تدریجی است. لوگوی جدید مزدا که در نمایشگاه ژاپن معرفی شد، دقیقا همین فلسفه را منعکس میکند: نسخهای تازه از همان لوگوی M بالدار معروف که از سال ۱۹۹۷ نماد این برند بوده است.
مزدا، شرکت خودروسازی چندملیتی ژاپنی که در سال ۱۹۲۰ توسط جوجیرو ماتسودا تأسیس شد، نام خود را از اهورامزدا و همچنین تشابه اسمی نام خانوادگی مؤسس آن الهام گرفته است.
ما پیشتر نشانههایی از این تغییر را دیده بودیم؛ نخست در کراساوور EZ-۶۰ که در بازار چین عرضه شد و حالا تایید رسمی نشان میدهد که همان طراحی اصلاح شده، آینده تمام مدلهای مزدا را رقم خواهد زد.
مزدا با پیوستن به جریان جهانی سادهسازی لوگوها، همان مسیری که فولکسواگن و بیامو نیز پیمودهاند، بهدنبال هماهنگی بیشتر با فضای دیجیتال است. لوگوی جدید ظاهری مسطحتر، تمیزتر و تیزتر دارد. بالهای معروف همچنان حضور دارند، اما ظریفتر و جمعوجورتر شدهاند؛ نشانهای از بلوغ طراحی و تمرکز بر وضوح و خوانایی در محیطهای دیجیتال و شبکههای اجتماعی.
خودروساز ژاپنی این سبک تازه را «شیک و جسورانه» توصیف میکند، ترکیبی از لطافت و اعتماد به نفس که با روح طراحی کودو (Kodo) هماهنگ است؛ همان زبانی که مزدا از سال ۲۰۱۰ با معرفی کانسپت Shinari به آن وفادار مانده است.
*خبرآنلاین
https://www.pgnews.ir/?p=304022
304022
