خلیج فارس: مامور پاسگاه انتظامی در شهرستان دیر توسط خودروی شوتی زیر گرفته شد و به شهادت رسید.
به گزارش خلیج فارس؛ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر در تشریح این حادثه گفت: ماموران انتظامی شهرستان دیر در اجرای طرح مقابله با قاچاق و توقیف خودروهای شوتی اقدام به ایجاد ایستگاه بازرسی موقت در مسیر دیر-بوشهر و بلعکس کرده بودند.
سرهنگ جهانبخش طهماسبی افزود: تعدادی از خودروی شوتی که به سمت شمال استان در حرکت بودند با مشاهده ایست بازرسی، با تغییر مسیر وارد جاده برگشت شده و به صورت خلاف جهت، قصد فرار داشتند که با ایست بازرسی محور برگشت مواجه می شوند و در این میان، استوار دوم مصیبی توسط یکی از خودروهای شوتی به عمد زیر گرفته شد و بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه خودروهای شوتی در ادامه پس از طی چند کیلومتر با تخلیه کالای قاچاق خود و آتش زدن آن اقدام به فرار کردند، تصریح کرد: خودروها شناسایی و دستگیری راننده به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
به گفته این مقام انتظامی، از ابتدای امسال رانندگی خطرناک و خلاف جهت خودروهای شوتی در جاده های استان جان ۱۰ نفر را گرفته است.
گفتنی است پنجشنبه گذشته نیز در کمربندی کاکی در شهرستان دشتی، حرکت پرسرعت خودروی شوتی در مسیر خلاف جهت به تصادف با سواری پژو 405 منجر شد که سه عضو خانواده فوت شده و یکی از آنها نیز به بیمارستان منتقل شدند.
خبر تکمیلی
قاتل مأمور پلیس بندر دیر در برازجان دستگیر شد
یک روز پس از این حادثه، فرمانده انتظامی شهرستان دیر گفت: مأموران پلیس آگاهی استان بوشهر با شناسایی مخفیگاه قاتل در شهر برازجان، عملیات غافلگیرکنندهای برای دستگیری وی انجام گرفت.
وی بیان کرد: قاتل پس از دستگیری با هماهنگی مراجع قضایی در اختیار پلیس قرار گرفته است و تحقیقات برای تکمیل پرونده و روشن شدن تمام زوایای این حادثه همچنان ادامه دارد.
در این زمینه
23 نظر
با سلام دکتر مهرانگيز رئیس کل دادگستری مگر نفرمودند دیگه چیز بعنوان کالای قاچاق در استان نداریم و پایان کار رانندگان شوتی اعلام کردند پس این اتفاقات چرا داره دوباره می افتد
مسئولین این حرفها زیاد می زنند جدی نگیر
روحش شاد باشه ان شاالله 🖤🥀
آخیییییی وای ب دل خانواده اش ، آقای مصیبی جوانی بسیار شریف و بزرگوار بودن، روحشان شاد و یادشان گرامی ، خدا صبری ب بازمانده هاش بده،
محض رضای خدا فکری به حال این شوتی ها بکنین، تا کی باید خانواده ها داغدار و عزادار بشن
آقای مسئولی که اون بالا نشستی و قانون ته لنجی رو وضع کردی و داری اجرا میکنی الان کجا هستین کی میخواد جواب خانواده داغدار مرحوم رو بده این نه اولی و نه آخرین موردی که پیش آمده .
اگه بار ته لنجی ممنون هست همون اول کار اجازه تخلیه رو ندین تا تکلیف مشخص بشه نه اینکه به وسیله رابط یا هرچیزی که اسمش رو میذارن حق حساب خودتون رو میگیرن بعدش که بار تو انبار تخلیه شد و خواست تحویل صاحب بار بشه اعلام میکنید هرماشینی که بار زده بود یا به اصطلاح بار شوتی دیدین بگیرین!!!
اگه واقعا ممنوع هستن در اسکله رو ببندید بگین هیچ لنجی بیش از اندازه ظرفیتی که اعلام شده حق تخلیه نداره نه اینکه فقط چشمتون بسته باشه از اون طرف بار با تریلی از لنج خالی بکنن، اینها رو دیدم که دارم میگم.
مگه پارسال اعلام نکردین که امسال پایان راه شوتی سوارها هست پس چه شد ؟؟؟
فقط بلدین خوب شعار بدین در عمل هیچ هستین ، این وسط شما که ضرری نکردین فقط با جون مردم داره بازی میشه و عین خیالتون نیست و نخواهد بود، جون مردم چه نظامی و چه مردم عادی که تو مسیر شهرهای ساحلی داره توسط شوتی ها گرفته میشه هیچ ارزشی براتون نداره وگرنه تا الان جلوش رو گرفته بودین.
البته جمع کردن این کار مرد عمل میخواد که فعلا وجود نداره.
قانون ته لنجی برای خود مردم همان بندر است واین حقی است که برای مرزنشینان داده شده است نه اینکه افرادی با سواستفاده از این حق اقدام به انتقال این کالاها به استانهای دیگر نمایند
لعنت بر سوتی نامرد
اقا من خودم شوتی نیستم وقتی با مسئولان …. در مملکت برخورد نمیشه زیاد گیر ندید به شوتی ها
کشور ما مسئولان متخلف نابود کردن نه چهار تا شوتی و ارزل اوباش برعکس مسئولان متخلف امار تمام جرم جنایت زیاد کردن حقیقت تلخه …
چندین ساله مردم دارن داد و فریاد میزنن از رانندگی خطرناک شوتی ها، از آدم کشی هاشون ، از نقص عضو و خسارت شدیدی که به خودرو و اموال مردم وارد میکنن ، ولی متاسفانه پلیس همیشه فقط از یک جمله استفاده میکنه ( برخورد شدید میکنیم)، برای دفاع از جایگاه خود پلیس و گرفتن حق خون این پلیس عزیز که قربانی وحشی گری های شوتی ها شده ، امیدواریم فرماندهی انتظامی استان بوشهر برای همیشه بساط شوتی ها رو از مبدا و توی انبارها جمع بکنه نه اینکه از روش خطرناک تعقیب و گریز جاده ای استفاده کنه که آخرش ختم میشه به مرگ هم استانی ها.
با این افراد مثل قتل عمد باید رفتار شود.
اگر بار ته لنجی قانونی چرا تو استان از جابجایی این بارها جلوگیری میشود و نیروهای زحمتکش انتظامی میبایست در خروجی هاس استان اجازه ورود و خروج کالاهای غیرقانونی رو بگیرند چرا این مشکل در استان حل نمیشود
ببینید به کجا رسیدیم که نه کسی ارزشی برای جان همنوع خود قائل میشه و نه برای جان خودش
شوتی ها وقتی که باری هم ندارند سرعت غیر مجاز می روند
همنشین امیر المومنین علی علیه السلام باشند
خیلی از شوتی ها چه دارن یکیش قطعات ریز پرنده هاست که در زمان جنگ بلای جون مردم شد وگر نه چه دارن که با این سرعت می رن
روحش شاد
شوتی رو بگیرن اعدام کنند فارغ بشیم از شرشون
در این مملکت اگر توانستند فقط همین یک قضیه شوتی ها را حل کنند در سایر زمینه ها نیز می توانند ، چقدر آدم بیگناه کشته می شود ولی قضیه فقط در حد حرف باقی می ماند.
به نظرم باید با کنترل ساختاری و فناورانه مبادی ورودی جهت مقابله با فساد، کاهش آسیبهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از شوتیها، و فراهمسازی مسیرهای جایگزین قانونی برای معیشت مرزنشینان در دستور کار قرار بگیره مثلا سامانه هوشمند رهگیری خودروهای پرریسک (شوتی) و ایجاد دیتابیس شناسایی خودروهای مشکوک (شوتی با سابقه فرار از ایست، تردد شبانه، سرعت غیرمجاز) همچنین بهرهگیری از دوربینهای سرعتسنج با تشخیص الگوی رفتاری راننده در جادههای پرتردد (مثلاً بوشهر-شیراز، کنگان-اصفهان) ضمنا لازمه تیم بازرسی متشکل از وزارت اطلاعات، بازرسی کل کشور و نیروی مستقل انتظامی برای گمرکات و پاسگاههای مرزی در دستور کار قرار بگیره. یه سامانه هم راه اندازی کنن مثلا با اسم سامانه سوتزنی محرمانه برای گزارش فساد کارکنان با تضمین امنیت گزارشدهنده و پیگیری فوری. از طرفی ضبط و توقیف دائم خودروهای دارای سابقه حمل قاچاق و تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان و مالکان پرریسک و مسدودسازی نقلوانتقال قانونی خودروهای آنها و اعمال ممنوعالخروجی و ممنوعالمعامله شدن رانندگان متخلف با حکم قضایی سریعالاجرا. به موازات این مساله توسعه بازارچههای مرزی با تعرفه ترجیحی برای واردات کالاهای پرمصرف (لوازم خانگی، پوشاک، قطعات خودرو) و فعالسازی مجدد کارتهای مرزنشینی هوشمند برای واردات سقفدار کالا در چهارچوب نظارت دیجیتال و مشروطسازی دریافت مجوز فعالیت به عدم مشارکت در قاچاق طی بازه زمانی مشخص. اگه واقعا می خوایم این مساله حل بشه پیشنهاد میکنم کارگروهی متشکل از نمایندگان استانداری، نیروی انتظامی، گمرک، وزارت اطلاعات، وزارت صمت و دادستانی استان تشکیل بشه و ظرف مدت یک ماه، طرح پایلوت در یکی از مبادی پرریسک (مثلاً بنادر جنوب استان) آغاز شود. و گزارش هفتگی اجرای طرح در شورای تأمین استان رو بررسی و اگه نیاز به بازنگری داره، اصلاحات فوری اعمال شود.
خداوند هم اون راننده شوتی که برای دو لقمه نان مجبور میشه چنین کاری کنه و هم اون مامور را رحمت کنه
سلام شوتی هم داره یه لقمه نون میبره سرسفره زن بچه اش میدونه اگه نگه داره زندگیش نابودمیشه ماشینش میبرن خداتومن جریمه بایدبده براچی برا یه کولریایخچالی که ازخودگمرک دراومده بعدشم که میگیرن خودشون دوباره میبرن میفروشن چرانمیگین چقدجوون تواین راه همین ماموراباتیرمستقیم زدن کشتن مگه اوناازمردم همین کشورنیستن
نمایندگان و مسئولین قبلی استان مقضرند چرا که برای گرفتن رآی میدان عمل را به دفاع از کالای قاچاق و توسعه شوتی گری دادند و چه حوادثی که در جاده ها رقم زدند حتی اتوبوس هلی مسافربری را به افراد شوتی تبدیل کردند.و دیگر جان مسافران برای آنها اهمیت نداشت.
شوتی ها باید مجازات بازدارنده براشون اعمال بشه هیچ تخفیفاتی شاملشون نشه
بارها و بارها این عمل بلعکس اتفاق افتاده و همین ماموران با تیر مستقیم حان جوانان راننده شوتی سوار را گرفته اند و با تقیب و گریز باعث تصادفات و جان باختنه جوانان شوتی سوار و مردم بیگناه و راننده گان شوتی شده اند درد را از هر طرف بخوانی درد است مقصر این شوتی سوار ها نیستند انها اگر فرار نکنند این حادثه بالعکس اتفاق می افتد