شرایط جدید سفر اول ته لنجی اعلام شدخلیج فارس: ۲ مصوبه جدید به شرایط جدید فعالیت سفر شناورهای سفاری به کشورهای همسایه خلیج فارس ابلاغ و اضافه شده است.

به گزارش خلیج فارس، سید علی موسوی‌گمارانی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تقلیل ۹۷ قلم کالا به ۵۹ قلم و برداشته شدن تعداد وانت حمل کالا جزو این۲ مصوبه است.

وی افزود: در سفرهای جدید، معیار کالای ملوانی تناژ در نظر گرفته شده و هر شناور معادل ۶۰ تن می‌تواند حمل کند و بیشتر از آن مجاز نیست.

مدیرعامل تعاونی لنج‌داران گناوه تصریح کرد: در نامه بازنگری ساماندهی مبادلات مرزی تاکید شده که حمل هرگونه کالا خارج از ۵۹ قلم ابلاغی، ممنوع و ضبط خواهد شد.

موسوی‌گمارانی با اشاره به اعلام شرایط جدید فعالیت‌های شناورها، بیان کرد: مجوز سفر اول لنج‌داران صادر شده و لنج‌داران می‌توانند جهت اخذ مجوز به گمرک و تعاونی‌ لنج‌داران مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در بازنگری، اقلام وارداتی و وزن بار مورد تاکید قرار گرفته که باید توسط لنج‌داران رعایت شود.

مدیرعامل تعاونی لنج‌داران گناوه گفت: باتوجه به اینکه تعداد اقلام مجاز کاهش یافته، مالکان شناورها می‌توانند به تعاونی لنج‌داران مراجعه کرده و لیست اقلام را دریافت کنند.

موسوی‌گمارانی بیان کرد: فهرست اسامی کالای ملوانی اصلاح شده براساس جلسه بیست و دوم شهریور سال جاری کارگروه ماده ۱۲ ساماندهی مبادلات مرزی به این تعاونی اعلام شده و لنجداران می توانند از آن اطلاع یابند.