خلیج فارس: گمرک ایران از بلاتکلیفی ۱۰۶ دستگاه ماشینآلات سنگین در گمرک بوشهر به دلیل ناتوانی صاحبان آن برای پرداخت عوارض بندری و گمرکی خبر داده است.
به گزارش خلیج فارس؛ روابط عمومی گمرک ایران اعلام کرد: با اینکه تشریفات گمرکی این تعداد ماشینآلات راهسازی و متعلقات آنها توسط گمرک بوشهر به اتمام رسیده، اما با وجود پیگیریهای صورت گرفته از شرکت آب منطقهای بوشهر به عنوان صاحب کالا جهت خروج سریع از محوطههای بندری و ترخیص قطعی، صاحب کالا به دلیل عدم پرداخت هزینههای بندری و تعیین تکلیف حقوق و عوارض گمرکی این کالاها، موفق به ترخیص آن نشد.
یکی از دلایل عمده عدم ترخیص و خروج کالاها از گمرکات و معطلی آنها در محوطههای بندری، ناتوانی صاحب کالا جهت پرداخت هزینههای بندری و حقوق و عوارض گمرکی حتی با ضمانتنامه بانکی است که منجر به دپوی کالا به مدت طولانی در مبادی ورودی میشود.
بدیهی است در صورت اخذ مجوزهای ترخیص کالا و پرداخت به موقع حقوق و عوارض گمرکی، گمرک ایران آمادگی دارد تا در سریعترین زمان ممکن تشریفات گمرکی کالاها را انجام و نسبت به خروج از محوطههای گمرکی و بندری و تحویل به صاحبان کالا اقدام نماید.
در ادامه تصاویر اختصاصی «خلیج فارس» از بخشی از این ماشین آلات را می بینید:
https://www.pgnews.ir/?p=197017
11 نظر
با توجه به اینکه شرکت آب منطقه ای استان بوشهر بیشتر نقش کارفرما دارد تا پیمانکار سوال اینجاست که این همه ماشین آلات برای چه چیزی ثبت سفارش شده است که الان توی اون بمونند. اگر این شرکت دارای چنین منابع مالی است پس چرا سد دالکی تاکنون تکمیل و آبگیری نگردیده است
به نظر میرسه این ماشین آلات متعلق به آب منطقه ای بوشهر نیست باید توضیح بدن
چطوري به نظر ميرسه / مربوط به خود شرکت آب منطقه ايه
باسلام
این ماشین آلات مربوط به تامین مالی یکی از سدهای بزرگ استان بوشهر میباشد از طریق فاینانس خارجی تامین گردیده و باید پس از ترخیص بابت مطالبات پیمانکار پراخت شود.
لقمه بزرگتر از دهنشون برداشتن
بیش از 1500 میلیارد تومن پول ماشین آلات هست چه رانتی پشت این قضیه می تونه باشه
تحریم هر چی مشکل برای مردم ایجاد کرده برای دولتی ها و آقازاده ها نون خوبی داشته
همش برا اداره اب منطقه ای بوشهر هست در جریانش هستم
هم مشکوک وهم مسکوک
اگر مربوط به فاینانس باشد،مربوط به سد مخزنی دشت پلنگ می باشد که قالب قرارداد در قالب CPF بود. طرف قرار داد تامین فایناس کشور چین بود،قرار بود که کشور چین به دلیل تحریم به جای پول کالای چینی به ایران بدهد و وزارت نیرو کالای چینی را در بازار داخلی بفروشد و هزینه ان را صرف ساخت سد نماید.
شرکت آب منطقه ای بوشهر تنها شرکت آب منطقه ای کشور است که در یک دهه اخیر موفق شد، منابع مالی خارجی برای تکمیل طرح های سدسازی اش جذب کند. طبق توافقات با طرف خارجی بخشی از منابع مالی بصورت ماشین آلات وارد و در اختیار پیمانکار طرح قرار خواهد گرفت. بنابراین شرکت آب منطقه ای کار بزرگی برا تامین مالی کرده و فرایند ترخیص کالا از گمرک، خصوصا توسط دستگاه های دولتی زمان بر است و بزودی تعیین تکلیف خواهد شد
متأسفانه باز هم مدیریت های ضعیف.باز هم فساد سیستماتیک در سطح کلان مدیریت های استان.فقط دعا کنیم هرچه سریعتر استاندار و مدیران ادارات تغییر کنند و انسانهایی کارآمد و پاک دست جایگزین گردند