عبدالرحمان دریانورد- شهروند عسلویه
همانگونه که مستحضرید، پس از گذشت زمانی که با پیدایش منابع عظیم گازی در شهرستان های جم و عسلویه استان بوشهر، مقامات کشوری نیز متوجه ضرورت حیاتی ایجاد یک راه مواصلاتی میان این دو منطقه زرخیز جنوبی با دیگر نقاط ایران از طریق اتصال به استان فارس شدند، یک جاده کمربندی از شهرستان فیروز آباد فارس و با عبور از منطقه کوهستانی جم تا مقصد عسلویه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.
درپی آمد چنين اقدام حیاتی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز مبادرت به نصب تابلوهای علایم جاده ای می کنند. بنابراین با توجه به اینکه مبدا این راه، یکی از نقاط استان فارس و مقصد نهایی نیز شهر عسلویه می باشد، علی القاعده می بایست این تابلوهای راهنمایی نشان دهنده فواصل مختلف مکانی و جاده ای تا رسیدن به مقصد یعنی شهر عسلویه باشد که انتهای این راه است.
اما متاسفانه معلوم نیست چرا به گونه ای گمراه کننده، بر سطح تابلوهای راهنما که هم اکنون در نقاط مختلف این راه نصب شده است، بجای کاربرد عبارت شهر عسلویه و یا حتی عسلویه از عبارت پارس جنوبی که شامل منطقهای وسیع و طولانی از ابتدای شهرستان کنگان تا انتهای شهر عسلویه می باشد استفاده گردیده که این خود یکی از معایب فنی و غیر مهندسی شده راه مذکور است.
لذا با عنایت به مراتب فوق و احتمال سردرگمی هایی از این بابت، ضرورت انجام اقدامی عاجل در تصحیح این اقدام است که اتفاقا هم باعث اتلاف وقت عابران شده و هم اینکه با توجه به ذهنیت های دیر پای منطقهای، نوعی بی توجهی کامل به مردم عسلویه و مناطق پیرامونی آن تعبیر می شود که روزانه شاهد بار ترافیکی صدها وسایل نقلیه کوچک و بزرگ بوده و متحمل عوارض زیست محیطی آن هستند.
با امید به بذل عنایت ویژه نسبت به اين امر، توفیقات روز افزون مدیریت محترم آن سازمان را از درگاه خداوند متعال خواهانم.
https://www.pgnews.ir/?p=38902
5 نظرات
اینها دنبال تصاحب عسلویه هستند زیرا پارس جنوبی را گذاشته اند که بگویند جنوب فارس، اما استاندار و نمایندگان استان بوشهر در خواب غفلت به سر می برند
هدفشون دستیابی به پارس جنوبیه و کاری به عسلویه و نخل تقی و … ندارن !
عسلویه یا پارس جنوبی؟ زیر بغل مار
دارمدش مال مرکز نشینان دودشم مریصیاش سی استان محروم
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است. برادر خبرنگاری که این گزارش رو تهیه کرده شاید مطلع نبوده اند که تکمیل و توسعه جاده های مواصلاتی شیراز تا پارس جنوبی با کمک های اعطایی وزارت نفت انجام شده و در زیر تابلو همه پروژه ها هم این موضوع درج شده است در حالی که بزرگراه بوشهر دیر که با مشارکت وزارت نفت قرار بود تکمیل گردد متوقف شد و با گذشت بیش از ۱۵سال زیرسازی ها و ابنیه فنی راه در حال ویرانی است. اولویت توسعه جاده ای برای وزارت نفت جاده های استان فارس بود و بوشهر و ارتباط پارس جنوبی با مرکز استان بوشهر در اولویت نبود. حالا شما انتظار دارید کنار جاده ای که بودجه وزارت نفت و منطقه ویژه پارس احداث شده نام منطقه ویژه درج نشود. مدیران استان بوشهر هم در این گیر و دار خودشون رو به ….کوچه علی چپ زده اند