خلیج فارس: در حالی که به دلیل مسافت طولانی یوشهر تا پایتخت، حمل و نقل هوایی یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی مرکز استان با تهران می باشد، بی اعتنایی سازمان هواپیمایی کشوری – همزمان با بی عملی مدیران استانی- شرایط پروازهای بوشهر به تهران با را چالش جدی مواجه کرده، به گونه ای که مسافرینی که از قبل بلیط بوشهر- تهران و بالعکس را با دردسرهای زیاد تهیه کرده اند با اعلام کنسلی های پی در پی رو برو شده و عملا امکان برنامه ریزی برای سفر به مرکز کشور از آنها سلب می گردد.
بررسی خبرنگار «خلیج فارس» حاکی از آن است که شرایط کنسل شدن پرواز طی هفته های اخیر در مسیر بوشهر به تهران با هیچ یک از استان های هم طراز قابل مقایسه نبوده و حتی برخی از استان های محروم کشور نیز از شرایط بهتری نسبت به بوشهر برخوردارند.
اگر چه شرایط نامناسب پرواز های مسیر بوشهر به تهران و بالعکس صدای امام جمعه بوشهر را هم درآورد و انتظار می رفت که طی روزهای گذشته و با اتمام سفرهای زیارتی عتبات عالیات و مشهد در آخر صفر، شرایط پروازهای نیز به حالت عادی بازگردد، اما به نظر می رسد مسئولین هواپیمایی کشوری در سایه بی عملی مدیران و نمایندگان استان بوشهر، اراده ای برای بهبود شرایط ندارند.
بوشهر همواره از نداشتن حامی جدی در پایتخت رنج برده و نگاه مرکز نشینان به استان صرفا به عنوان تامین کننده خزانه بوده است. این در حالی است که مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس نیز پس از سالها نتواستند زیرساخت های حمل و نقل استان را به شکل قابل قبولی بهبود بخشیده و دولت ها را وادار به تمکین برای استیفای حقوق حقه مردم استان کنند.
اگرچه روند کند و لاک پشتی راه آهن بوشهر- شیراز و پروژه به خواب رفته بزرگراه بوشهر- شیراز نشان از فراموش شدن بوشهر در نقشه حمل نقل کشوری است، اما به نظر می رسد سندی از بی لیاقتی مدیران و نمایندگانی است که طی چند دهه گذشته تاکنون چند مدتی جایگاه مسئولیت ها را اشغال کرده اند.
گفتنی اگرچه بسیاری از استان ها داری ایرلاین های اختصاصی بوده و حتی برخی مانند فارس چند ایرلاین را ثبت نموده و فعال می باشند، اما شنیده شده پس از سالها اکنون که یکی از شرکت های استانی درخواست ثبت ایرلاین برای استان داشته، در پیچ و خم کاغذ بازی های ادارای سازمان هواپیمایی کشوری گرفتار شده و عملا اقدام موتری برای اینکه استان بوشهر پس از دهه ها صاحب ایرلاین مستقلی شود صورت نگرفته است.
قطعا درصورت راه اندازی ایرلاین اختصاصی استان بوشهر و تامین ناوگان هوایی مورد نیاز (که به نظر می رسد سرمایه گذار متقاضی برای این کار توانمندی دارد) می تواند به رقابتی شدن فعالیت ایرلاین ها در استان و رفع و رجوع برخی از نیاز حمل و نقل هوایی استان منجر شود.
مسئولان و نمایندگان استانی در خصوص ملزم کردن هواپیمایی کشوری برای سامان دادن به پروازهای بوشهر که فعلا ناتوان مانده اند، باید دید برای راه اندازی ایرلاین اختصاصی بوشهر چقدر همت خواهند داشت؟
در این زمینه
وضعیت پروازهای فرودگاه بوشهر زیبنده مردم استان نیست
لغو مکرر پروازهای فرودگاه بوشهر/ صاحبی برای پیگیری هست؟!
لغو مکرر پروازهای بوشهر به مشهد/ فرودگاه: هفته آینده شرایط عادی میشود
28 نظر
باسلام،
ایا تنها مشکل بوشهر همین ایرلاین است؟ راه اهن، فرار سرمایه گذار، فرار تجار و صاحبان کالاهای صادراتی، اساسا هیچ فکر کردید سرنخ تمام اینها نهایتا به یک نقطه ختم می شود؟ فکر کرده اید گرانی این شهر رکود بازارکار در اوج مرکزیت صنعتی وبیداد بیکاری نیروهای جوان بومی ریشه در کجا دارد؟ اماری ناگهانی از استخدام به یکباره ظاهر می شود دقیقا در مقطع خاصی از زمان. ایا این درست است که حرکت های باصطلاح جهادی بصورت مقطعی نمایان شود؟ یا اینکه حرکت باید مستمر و پیوسته همراه با انالیز دقیق باشد؟ ….. وحکایت همچنان باقی است
دلتون نسوزه حدود ۳۰ سال هست که این فقر گرایی استانهای پردرآمد مثل بوشهر و خوزستان توسط مافیا و آقازاده ها به دولتها تحمیل نیشه، شهرهای بندری که باید همچون همه جای دنیا و حتی مانند ۵۰ سال پیش ایران پررونق و دروازه ورود کالا باشند و مردمانشان ثروتمند تر از بقیه جاها باشند، دقیقا برعکس جزو محرومترین استانها محسوب میشوند، اخ چه اسم قشنگی استان زررررخیز بوشهر که زرش برای از ما بهترونه و فقر برای هم استانها. عجب مافیایی، مبارک باشه
از وقتی دولت محرومان سرکار اومده بی سرو صدا سیاستی سعی داره مردم غیر بومی رو از بوشهر فراری بده بهر طریقی که شده باشه .با وجود مردم از شهر های دیگه هست که سرمایه و امکانات وارد یک شهر میشه وقتی همه رو فراری بدید دیگه مثلا بزرگراه و فرودگاه و غیره چه ارزشی برای سزمایه گذار یا دولت داره که بخواد پشتیبانی کنه.اونوقت یک استان میمونه و محرومیت ش.وقتی به نقشه پرواز بین الملل نگاه میکنی از اینکه روی ایران تک وتوکی هواپیما داره میپره حیرت میکنی .خانه از پای بست ویران است خواجه فکر چند تار مو.
ایرلاین مستقل پیش نیاز توسعه استان بوشهر است
شما به ترکیه نگاه کنید
حتی استان یزد هم صاحب خط هوایی مستقل شده ولی استان بوشهر..
افسوس…
شما چرا ایران رو با ترکیه مقایسه میکنید، درسته که ترکیه هم تورم بالا داره ولی مدیریت سرمایه گذاری عالی داره جواب میده که نمونه اش خرید املاک توسط ایرانیها تا ۳۵ هزار واحد مسکونی تجاری و یا ساخت بزرگترین فرودگاه مسافری منطقه با هزینه ۱۰ میلیارد دلار در ۶ سال و درآمد آن فرودگاه معادل ۱۱۳ میلیارد دلار در سال گذشته بوده. مبارکشون باشه، راستی قرار شد تا ۳۰ سال دیگه راه آهن به بوشهر برسه؟!البته تا اون موقع هر چی الان ساخته شده پوسیده!!!
شرکت سرمایهگذاری و توسعه استان بوشهر حرکت ارزشمندی برای راه اندازی هواپیمایی لیان ایر در استان شروع کرده
همه باید حمایت کنند
جالبه میخاستن فرودگاه رو منتقل کنن بیرون شهر !
تجسم کن احداث یه فرودگاه جدید با هزینه سوپر نجومی با روزی یکی دو پرواز تازه اگه کنسل نشه
حالا ایرلاین بوشهر تو سرشون خورد می تونند چند تا خط اتوبوس دریایی راه بندازند بوشهر با پنج تا شش تا کشور مرز دریایی داره فقط با راه اندازی خط اتوبوس دریایی می تونند موجب توسعه تجاری و گردشگری تو استان بوشهر بشن فاصله دو سه ساعته با ای کشورها پرسش اینه که چرا این کار رو انجام نمیدن این کریدور دریایی راه نمی اندازند؟
تمام کامنت ها سطحی نگرانه است .
هواپیماها بخاطر تحریم زمینگیر شده اند و تعداد اندکی باقی مانده . وقتی هواپیما ندارند چگونه روزی اقلا ده پانزده پرواز فقط به بوشهر اختصاص دهند ؟ این معادله را بچه کلاس سوم دبستان هم باید بفهمد .
منتهای مراتب در اینده بسیار نزدیک به اذن الهی و دعای خیر مومنان و مومنات اسرائیل و امریکا نابود و هواپیماهاشون همه به نفع اسلام و مسلمین مصادره میشود .
کمی صبر کنید بعدش اینقدر سفر هوایی بروید که نصف عمرتون تو هوا سپری بشه .
بشوش هستی اما تهی از بصیرت
بزارید به زبان ساده توضیح بدم که راه اندازی خط هوایی مستقل یا ایرلاین چه منافعی برای بوشهر داره
خط هوایی مستقل که داشته باشیم یعنی اینکه بوشهر میشه مبدا پروازهای اون هواپیماها
یعنی هواپیماها شب در فرودگاه بوشهر پارک میکنند و صبح اولین پرواز را از مبدا ( بوشهر ) انجام میدن
و این یعنی اینکه نیروهای فنی و پشتیبانی و کروی پروازی در همین جا مستقر هستند
پس تاخیر ها خییییلی کمتر میشه
ماهان ایر در کرمان
آسمان و فلای پرشیا در شیراز
آتا در تبریز
یزد ایر در یزد
تابان در مشهد
کیش ایر در کیش
قشم ایر در قشم
وارش در مازندران
و …..
ولی بوشهر
هیچ
بوشهر
نگاه
تنها هنر نمایندگان استان شده همین که برن پارس جنوبی چهار قرون با خواهش و التماس از این نفتی ها بگیرن بعد تو بوق و کرنا بکنن که ما چنین و چنان کردیم
در صورتی که این همه پتروشیمی موووووظف هستند از راه اندازی خط هوایی در استان بوشهر حمایت مالی بکنند
بوشهر گاو شیرده تهرانی هاست تا این نمایندگان …….بر سر کار هستن وضعیت بوشهر بهتر از این نمیشه
درسته و اگر این نمایندگان بله قربان گوی مرکز نباشند که اصلا نمیتوانند نماینده سوند درجا رد صلاحیت میشوند.
سلام
ببخشید مگر در نزدیک به پنجاه شرکت پتروشیمی یک مدیرعامل فقط یک مدیرعامل برای نمونه داریم ؟! بی لیاقتی مدیران اجرایی بوشهر از حد و اندازه عبور کرده و برای حفظ خودشان به جیره خواری روی آوردند
تنهاراه نجات ما بوشهری ها نماینده شجاع و نترس در مجلسه . مردم این دوره باید از اینچهار نماینده عبور کنن .
دوستان جالب واقعا این همه مشکلات پروازی مسئولین تصمیم گیرنده نمی بینند یا خودشان پروازهاشون ردیف هستش پیشنهاد من مدیر هواپیمایی بیاید توضیح دهدیا برکنارش کنید
ایرلاین پیشکش در این شهر یک میدانمیوه و تره بار نداریم و انحصار بازار تره بار بوشهر همه میدونن دست عده ای خاص است بعد از افتتاح چند باره میدان میوه و تره بار دوباره این میدان تعطیل شده است
اولا انتقاد شما از سیستم حمل و نقل در استان کاملا بجاست ولی شما باید از دولت و نماینده گان بخواهید که چرا درصد کنسلی پروازهای بوشهر از سایر شهرهای ایران بیشتر است ولی از گلایه شما اینطور برداشت میشود که بیشتر دنبال گشایش آن ایرلاین باشید تا اینکه بفکر مسلفرین جا مانده باشید
خجالت میکشیم
سلام به گفتهی دوستمان بوشهر گاوشیرده است که تمام درآمد ها استانهای جنوبی است هرچه سرمایه درآمد از قطب انرژی جهان که همان بوشهر است سرازیر می شود به پایتخت بعد استان بوشهر میگویند استان محروم واز طرف دیگر از بی لیاقتی مسولین موجود دراستان که هيچ گونه دفاعی از استان نمیشه کسی که کارش با دریا وتجارت است الان هفت ماهه از سال گذشته کسی کاری براشون انجام نمیده انگار از تهرون میترسن
چقدر سایتتون شلوغ و بد شده برای مخاطب هم احترام قایل نیستند که بعد این همه انتقاد اصلاح کنید
بوشهر به تنهایی خودش یه کشوره حتی ثروتش از برونیی بیشتره
والا خوب نیست
گرما داریم- گرد و خاک داریم -رطوبت داریم
همه مردم بوشهر سهامدار کنید بهترین هواپیما میتونیم خریداری کنیم و از فروش بلیط میتونید هزینه های سهامداران پرداخت کنید.
و قول های که استاندار محترم دادند و هیچ کدام به نتیجه
مسولان بی اورزن
مسولان چسپیدن به صندلیشون همچی رها کردن
قدمت فرودگاه بوشهر و سابقه پرواز هواپیما در این شهربه تنهایی از بعضی مراکز استانها بیشتره ولی بواسطه بی عرضگی مسولین قبلی و فعلی به این روز افتاده راه آهن که نداریم راه زمینی هم که نیاز به توضیح ندارد این هم از هواپیما مگر یک منطقه و یا یک شهر برای اثبات محرومیتش شما بخوانید عقب ماندگی باید کدام شاخص داشته باشد؟؟