خلیج فارس: با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی استان بوشهر، تور بازدید از پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد.به گزارش خلیج فارس؛ خبرنگاران طی این بازدید، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پروژه های راهداری شهرستان دشتستان شامل تعریض و بهسازی محورهای «تنگ ارم- نمازگاه»، «دهقاید- نظرآقا»، «آبپخش به حلّه»، پل جدید روستای «درودگاه» و رفع نقاط حادثه خیز در محور «دالکی- کنارتخته» قرار گرفتند.
رفع 10 نقطه حادثه خیز استان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر در حاشیه بازدید از پروژه ایمن سازی محور «دالکی- کنارتخته» گفت: امسال ایمن سازی 10 نقطه پرحادثه استان در دستور کار قرار گرفته که 3 نقطه آن موسوم به پیچ های برق در محور «دالکی- کنارتخته» تا اردیبهشت سال آینده تکمیل خواهد شد.
اخترشناس یادآور شد: پیش از این هم 5 نقطه حادثه خیز استان ایمن سازی شده بود که شامل محدوده روستای «محمدآباد- زائرعباسی» دشتی، تقاطع «نمازگاه» دشتستان، محدوده «پارک جنگلی سرکره» و دو نقطه در محدوده «کلل» دشتستان است.
وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی انتخاب نقاط حادثه خیز اظهار داشت: نقاط حادثه خیز جادههای استان با مشارکت پلیس راه جمع آوری و در کمیسیون ایمنی راههای کشور مصوب و توسط سازمان راهداری ابلاغ شد.
خواسته چندین ساله اهالی بخش ارم در دولت سیزدهم اجرایی شد
در ادامه، خبرنگاران از پروژه بهسازی و تعریض محور «نمازگاه- تنگ ارم» بازدید کردند که در دهه فجر امسال اجرایی شده است.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: این محور به دلیل پیچ های متعدد، شیبهای تند و نداشتن شانه جزو نقاط حادثه خیز است که ایمن سازی آن به عنوان خواسته ای طولانی مدت در دولت سیزدهم کلید خورد.
اخترشناس طول این پروژه را 12 کیلومتر با اعتبار 200 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: با ارتقای عرض این جاده کوهستانی از 6.5 متر فعلی به 11 متر، تردد در آن ایمن تر می شود.
وی زمان تکمیل این پروژه را تا قبل از پایان دولت سیزدهم اعلام کرد.
تحقق مطالبه 50 ساله روستای درودگاه
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای بوشهر در بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت پل درودگاه نیز بیان کرد: این پل با عمر ۶۰ سال در زمان سیلاب زیر آب می رود و عمر مفیدش نیز به پایان رسیده، از این رو اجرای پل جدید جزو مطالبه های مهم بود که در دولت کنونی محقق شد.عبدالکریم اخترشناس پیشرفت این پروژه را 20 درصد اعلام کرد و گفت: طول پل ۱۲۰ متر و اعتبار اولیه آن 40 میلیارد تومان می باشد که تلاش داریم تا آذرماه به مردم این روستا تقدیم شود.
تکمیل بهسازی و تعریض دو پروژه روستایی
دبیر کمیسیون ایمنی راههای استان در بازدید از پروژه تعریض و بهسازی جاده «دهقاید به نظرآقا» گفت: این محور دارای تردد بسیار بالایی است که بهسازی آن به طول 5 کیلومتر و اعتبار 17 میلیارد تومان در دست اجراست.اخترشناس در بازدید از پروژه تعریض مسیر «آبپخش به رودحله» نیز بیان کرد: این پروژه به طول 6 کیلومتر و اعتبار 24 میلیارد تومان در حال انجام است.
وی همچنین با اشاره به تکمیل بلوار «آبپخش به کلل» اظهار داشت: اکنون روشنایی این بلوار به طول 2 کیلومتر و اعتبار 3.5 میلیارد تومان در دست اجراست که بزودی تکمیل می شود.
2 هزار میلیارد تومان پروژه در راههای استان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه در دولت سیزدهم راههای استان به کارگاه سازندگی مبدل شده، خاطرنشان کرد: اکنون 150 طرح و پروژه فعال راهداری با اعتبار قریب 2 هزار میلیارد تومان در محورهای این استان فعال می باشد.
وی یادآور شد: با احداث راههای روستایی «ریز- سرچشمه» و «سرچشمه- باغان» در دولت سیزدهم، اکنون بوشهر در زمینه شاخص برخورداری از آسفالت راه روستایی به 98 درصد رسیده و جزو استان های پیشگام کشور می باشد.
اخترشناس همچنین از آغاز اجرای تقاطع غیرهمسطح در سه راهی «چغادک» و روکش آسفالت ورودی مرکز استان (بوشهر-چغادک و بالعکس) پس از تعطیلات نوروز 1403 خبر داد.
رتبه دوم راهداری در پروژه های دهه فجر
مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص جهاد تبین گفت: با توجه به نقش برجسته خبرنگاران در روایت پیشرفت و امید، این تور خبری درخصوص برخی پروژه های فعال راهداری استان برگزار شد.
مجتبی احمدی افزود: این اداره کل در دهه مبارک فجر امسال 160 پروژه با اعتبار 2100 میلیارد تومان داشت که پس از پتروشیمی های پارس جنوبی، بیشترین حجم اعتباری را در میان دستگاههای اجرایی استان به خود اختصاص داد، از این رو با همراهی اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی گسترده تر این خدمات و افزایش امید در جامعه تلاش می کنیم.
در حاشیه این تور خبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اصحاب رسانه استان در یکمین سالگرد درگذشت «حسین دهقان» گوینده و خبرنگار توانمند استان بر سر مزار آن مرحوم در روستای چهار برج آبپخش حاضر شده و با قرائت فاتحه، یاد و خاطر وی را گرامی داشتند.
https://www.pgnews.ir/?p=87849
13 نظر
هر وقت راه خورموج به لاور رو بازسازی کردید اونوقت بیایید و از اقدامات خودتون دفاع کنید
متاسفانه اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در زمینه احداث سرعت گیر ها هم در سطح استان نهضتی خطرناک شروع نموده که نتیجه آن مرگ چند نفراز هم استانی های عزیزمان ازجمله مرحوم دهقان بوده که ای کاش خبرنگاران از این سرعت گیر ها درحال افزایش در سطح بزرگراهها هم گزارشی تهیه می کردند!!!
هر وقت راه ساحلی بوشهر بندر ریگ را دو بانده کردید اونوقت خودی نشان بدید
با سلام وخسته نباشید به مدیرکل زحمت کش راهداری استان جناب اختر شناس از اینکه ثصمیم دارید مشکل سه راهی چغاد با احداث غیر هم سطح حل نماییبد کمال تشکر داریم خدا خیرتان دهد وموفق باشید شهروند چغادکی حمید حاجیان
غیر همسطح در سه راهی چغادک !!!! یعنی پل زده بشه؟؟؟ این یعنی دقیقا نابودی مهم ترین سه راهی استان… یعنی دقیقا بسته شدن این سه راهی.. نابودی چغادک.
از این که توجه ویژهای به خطرات در کمین مردم در جاده ساحلی از دلوار به سمت جنوب کردهاید و کارگاههای ترمیم فعال شدهاند بسیار سپاسگزاریم. البته فعلا گویا روی کاغذه.
جاده های مرگ تنگستان..اهرم به فراشبند..اهرم به دلوار پاسخگو باشید
راه خورموج به لاور شرقی 18 کیلومتر است ، که کلی روستا هم بعد از آن واقع شدند و خود لاور هم قطب کشاورزی استان است و کارخانه سیمان دشتی و کارخانه آهک هم در آنجاست و لحظه ای بدون تریلی نیست و کلی هم جمعیت از این جاده برای استفاده از پارک جنگلی استفاده می کنند و بیش از 20 سال است که نیاز به تعریض و مرمت دارد ولی از راه شوسه هم بسیار بدتر است و انگار جاده نفرین شده است و اصلا هیچکس برایش مهم نیست ، امیدوارم تا 20سال آینده مشکلش حل شده باشد، فقط جهت اطلاع رضاخان با بیل و کلنگ در کمتر از 20 سال راه آهن جنوب به شمال را در ایران احداث نمود.
۱۸ کیلومتر از دالکی تا کنار تخته .باعث خجالت دستگاه اجرایی چون اداره راه .با بیل و کلنگ هم کار میکردید تا الان تمام شده بود
کاش زودترراه دالکی کنارتخته دوبانده میشد
کاش زودترراه دالکی کنارتخته دوبانده میشدالان ده ساله گرفتارکوهاهستن کوه میکنن ولی جادش پیدا نیست کی جادش پیدامیشه خداداند
جاده های استان به خصوص در نیمه شمالی حتی مسیر هایی که به اصطلاح چهار بانده هم شده تا چشم کار می کند نقاط حادثه خیز از پیچ ها ی بی مورد و موانع تا پستی و بلندی تا تقاطع های هم سطح و پرتگاهها و بدون خط کشی و روشنایی هرجه از جنوب به سمت مرکز و شمال کشور برویم به نسبت مسیر های بهتری را می توان دید البته با نواقصات زیاد نظیر پزتگاهها
از ابتدای انقلاب تا هم اکنون بیشتر اعتبارات تخصیصی به استان صرف دشتی میگرد لطفا به سمع مسئولان برسانید دیگر نقاط استان نیز نیازمندیهای ضروری فراوانی دارند